Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home

send

الإربعاء 24 فبراير 2010

previous letter                 next letter                 list of all letters

الصحف البريطانية تعتذر للمعتصم بالله القذافي

أعتذرت صحيفتي الدايلي تلغراف و الاندي بندنت البريطانيتان للمعمتصم بالله معمر القذافي بسبب مانشرته من مزاعم حول تنظيمه حفلاً فنيا بمناسبة نهاية العام الميلادي المنصرم الذي احيته النجمة العالمية "بيونسيه" . وأكدتا أن ذلك لم يكن صحيحاً. 

واكدت صحيفة " الدايلي تلغراف أن الخبر المنشور على صفحاتها بتاريخ 15-1-2010 م حول الحفل المقام بمناسبة رأس السنة الميلادية لم يمول كما لم ينظم من طرف السيد المعتصم القذافي ولا من خلال أي من أفراد عائلة القذافي ... 

و قالت إننا بذلك نقدم إعتذارنا البالغ وأسفنا الشديد للدكتور المعتصم القذافي عن هذا الخبر الغير صحيح .  

وأعتذرت  صحيفة " الأندي بندنت" البريطانية من جانبها عن الخبر المنشور على صفحاتها  بتاريخ 7-1-2010 م وقالت  إن مقالنا  بخصوص الحفل الفني المقام بمناسبة نهاية العام الميلادي المنصرم الذي احيته النجمة العالمية "بيونسيه" لم يكن صحيحاً.

وعبرت عن إعتدارها للدكتور المعتصم بالله معمر القذافي  ، وقالت أنه لم يمول الحفل المذكور كما لم ينظمه على الإطلاق . 

أشرف

نرفق لكم نص الإعتذار باللغة الانجليزية 

http://www.telegraph.co.uk/

Dr Mutassim-Billah Gaddafi

Our article “Beyoncé Knowles performs private £1.2m show for Colonel Gaddafi’s son” (15 Jan) incorrectly reported that a New Year’s Eve event was funded and arranged by Dr Mutassim-Billah Gaddafi. We are asked to make clear that Dr Gaddafi was merely a guest at the event, which was neither funded nor arranged by him or any member of the Gaddafi family. We apologise to Dr Gaddafi for any confusion.

 Published: 5:32PM GMT 15 Feb 2010

 

 The Independent

Dr Mutassim-Billah Gadaffi

Thursday, 18 February 2010

In our article 'Beyonce hits the wrong note with gig for Gaddafi' (7 January 2010) we incorrectly reported that a New Year's Eve party was hosted by Colonel Gaddafi's son. In fact Dr Mutassim was a guest at the party only. He did not host it or fund it, nor did any of the Gaddafi family. We apologise to Dr Gaddafi for the confusion.


previous letter                 next letter                 list of all letters

Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home