Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home

send

الثلاثاء 8 سبتمبر 2009

previous letter                 next letter                 list of all letters

رسالة عاجلة إلى الأمين العام للأمم المتحدة

السيد الأمين العام للأمم المتحدة:

نحن من خلال حركة بصيص الأمل نحملكم والدول الغربية وخاصة أمريكا وبريطانيا المسئولية على الألام والمعاناة التي فرضت على الشعب الليبي لفترة الأربعين عام الماضية والتعيسة. ومنذ أن أستولى القدافي على السلطة بمساعدة الأمريكان والإنجليز، فإن الشعب الليبي لا زال يواجه التخلف في المجال السياسي والتطور الإقتصادي والحرية.

وكما تعلمون جيدا أن القدافي كان المسئول عن قتل أكثر من 1200 مواطن ليبي في مذبحة أبو سليم بالقرب من طرابلس وإصابة أكثر من 400 طفل ليبي بمرض المناعة المكتسبة الأيدز وكذلك فهو المسئول عن الكثير من الجرائم ضد الليبيين في داخل ليبيا وخارجها.

أنه واضح لدى كل مواطن ليبي أنكم تساندون القدافي وأفعاله المشينة وخاصة هذه الأيام نتيجة لرغبة الدول الغربية في السيطرة على منابع النفط الليبي كما كان جليا من قبل أن الحصار الإقتصادي الذي وضع على الشعب الليبي كان لإذلال الشعب الليبي وليس عقاب للقدافي.

عليكم أن تفهموا أن الليبيين بصفة عامة قد سئموا الظلم من القدافي والعالم أجمع وإن لم تتخدوا الإجراء القانوني اللازم لتقديم القدافي للعدالة عندما يصل إلى نيويورك فسيعتبركم الشعب الليبي عدو له. نحن نناشد المجتمع الدولي والمتمثل بالأمم المتحدة للقبض على القدافي فور وصوله إلى نيويورك والكل يعلم أنه المسئول على حطام لوكربي ومذبحة أبوسليم.

الليبيون المتواجدون في الولايات المتحدة سيقومون بمظاهرة سلمية عند قدوم القدافي وسيتم قدف هذا الديكتاتور بالأحدية القديمة والبيض الفاسد للتعبير عن رفضهم القاطع للعبة الدولية لإطالة حكم القدافي وتوريث أبنائه للحكم من بعده.

وبما أن ليبيا هي عضو في المجتمع الدولي، فإن الشعب الليبي يؤمن جيدا بأهمية القانون الدولي لحقوق الإنسان ومدى أهميته لليبيا.

ونظرا لممارسات قادة الغرب المشينة والتي تساند القدافي وتظهر عدم المبالاة بوضع الشعب الليبي، نرى أنه من الواجب عليكم أن تتخدوا الإجراءات اللازمة للقبض على القدافي وتسليمه للمحكمة الدولية حتى يكون هناك رد فعل إيجابي من قبل الشعب الليبي ويعم الأمن والسلام في ليبيا.

ولكل هذه الأسباب نناشد الأمم المتحدة أن تتخد هذا المطلب العاجل بعين الإعتبار.

حركة بصيص الأمل

P.O. Box _______
Tripoli, Libya
Libyaforlibyans2008@yahoo.com

TEXT OF LETTER PROVIDED BELOW

September 7, 2009

The Honorable Secretary-General
United Nations
New York, NY 10017

Mr. Secretary-General:

We, at Bassess Al-Amal Movement hold you and the western countries, especially U.S.A. and Britain, responsible for the pain and suffering imposed on the Libyan people for the past 40 miserable years. Since Gaddafi took power with the help of America and Britain, Libyans suffered major setbacks in the political arena, economic development and freedom and liberty.

As you may know, Gaddafi was responsible for killing over 1200 Libyan citizens in the massacre of Abu Salim prison near Tripoli and for infecting over 400 Libyan children with the AIDS virus. He is also responsible for many atrocities against Libyans inside Libya and abroad.

It is clear to every Libyan that you are embracing Gaddafi, especially nowadays due to the fact that there is an interest in the Libyan oil by the West as it was clear that you previously imposed economic sanctions on the Libyan people to increase the suffering of Libyans not to punish the tyrant dictator.

You need to understand that Libyans fed up with the injustice that Gaddafi and the world imposed on them and that if you do not take action to bring Gaddafi to justice when he reaches New York, Libyans will consider the United Nations and the Western hemisphere an enemy to the Libyan people.

We urge the international community represented by the United Nations to immediately arrest Gaddafi in New York as we know that he is the master mind of Lokerbie disaster and the massacre of Abu Salim prison.

Libyans living in the United States are planning to demonstrate peacefully against Gaddafi in New York and are ready to throw used shoes and rotten eggs at this dictator to express their opposition to the international game to prolong Gaddafi’s regime by backing his sons to continue more of the same.

As Libya is a member of the international community, Libyans firmly believe in the importance of international human rights law and its applicability and relevance to Libya. Given the deeply troubling events of western leaders embracing Gaddafi and the growing lack of concern about the well being of Libyans, we believe that the arrest of Gaddafi and handing him to the World Court will have a positive reaction from the Libyan people and will have potential to bring peace and tranquility to Libya.

For all these reasons, we urge the UN to favorably consider this urgent request.

Bassess Al-Amal Movement
P.O. Box ________
Tripoli, Libya
Libyaforlibyans2008@yahoo.com


previous letter                 next letter                 list of all letters

Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home