Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home

send

الإثنين 2 أغسطس 2010

previous letter                 next letter                 list of all letters

طيحة المجراب فى عمامة ولد الشيخ!!

قرات وانا منقهر مقالة " تعيب على الناس والعيب فيك ياولد الشيخ " وانا انحاول نفهم، شنوا شحمه رزك يا احمد المجراب "الخصواى"؟! موقع المنارة الاسلامى والتابع للأخوان قعد موقع خصواى كيفك للقذافى، الاخوان المسلمين هم من انكشفت اوراقهم وطلعوا بصاصة وعملاء للمخابرات الانجليزية!! وقاعد تنبح وتنصح! "ياراجل احترم نفسك وخاف ربك وبلاش تتجنى على الناس وتقول كلام فارغ وتزرع في الفتنه ببن الناس ونصيحتي لك ان تقوم بتنظيف بيتك من الدعارة باسم المعارضه التي باتت جزء أساسي من غسيل بعضكم الوسخ".
امشى يالخصواى يا عديم الاخلاق والعلم، الاخوان هم من خلى الدين منشف يمسحوا فيه اعمالهم الوسخة، هم سبب الفتنة، هم من ذهب الى القذافى وسجدوا له! وزعيم الاخوان "الفاسدون" المسلمين الليبين كان من اللجان الثورية!
نصيحتى لك انت والاخوان بتنظيف بيوتكم من القاقة واموال الحرام على قولكم، وقاعد تتهجم علية ببيع القيم الانسانية؟! وانت بايع عرضك وحاط زوجتك وصبايا اخرى فى طبيخة وكلام فارغ بينك وبين ولد الشيخ؟! خزى عليك يا قليل الشرف والمروءه.
اما بخصوص المعارضة فهى انواع مختلفة، فيها لى كيفك، وفيها الاسلامى والشيوعى والبعثى.... فهى نعم ليس لها قوة ولا مال، بس على الاقل لهم صوت فى البلاد ويقولوا فى الحق مع اختلافى معاهم فى عرم قضايا، بس مش كيف الاخوان الركع السجد للقذافى والانجليز!!
قبل ماتحكى على المبادئ والقيم الأنسانية والدينية والعمل الوطنى شوف روحك يا جاهل!! توه ياقليل المروءه من ينطبق علية المثل الشعبي اللي يقول: الجمل ما يشبحش لعوج رقبته؟؟!!

ليبى سابق


previous letter                 next letter                 list of all letters

Libya: News and Views      LibyaNet.Com      Libyan music      Libya: Our Home